15 maio 2006

Ed Motta - Dwitza (2002)

Capa do disco
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Ed MottaPara explicar o espírito de seu novo disco, Ed Motta faz um paralelo com a tradição no preparo do churrasco gaúcho. "A carne só precisa do sal, mais do que isso você já está começando a tirar os elementos naturais dela. Dwitza é mais ou menos assim. É uma espécie de churrasco de música, que soa o mais natural possível", compara o músico. Essa analogia explica o aviso que aparece no encarte do CD, informando que a dinâmica e as vozes dos instrumentos foram mantidas durante a gravação, a mixagem e a masterização. E que não foram utilizados equipamentos de estúdio como reverberadores, equalizadores e compressores. "Hoje, tecnicamente falando, grande parte dos discos produzidos têm o mesmo som por causa desses equipamentos", comenta. "Porque as pessoas ficam dentro do estúdio com um analisador de espectro, gravando um disco como se estivessem fazendo um vôo", diz o cantor, 30 anos, cinéfilo de carteirinha, enólogo, fã de história em quadrinhos, colecionador e garimpador de discos em sebos.

Além desse aspecto técnico, Dwitza é um projeto ousado que expõe a maturidade e a privilegiada cultura musical de Ed Motta. Disco sofisticado e praticamente instrumental - apenas três canções são cantadas: "Valse Au Berre Blanc" (a letra é uma relação de vinhos e queijos), a bossa nova "Doce Ilusão" (escrita por Nelson Motta) e "Coisas Naturais" (parceria com Ronaldo Bastos) - Dwitza sintetiza bem as influências e os gostos musicais do artista carioca. Justamente ele, que no início de carreira - radicalmente ligado ao funk e à soul - repelia outros estilos, especialmente qualquer coisa referente à MPB.

Agora, em Dwitza, seu sexto disco solo - e depois de produzir álbuns como os aplaudidos Manual Prático Para Festas, Bailes e Afins - Vol. 1 e a trilha sonora do filme Pequeno Dicionário Amoroso - ele oferece um "churrasco" com vários tipos de carnes que aprendeu a apreciar ao longo dos anos. Soul, funk, jazz, música de cinema, da Broadway, erudito, scat singing, easy listening... Há um pouco de tudo, inclusive MPB. Ed conta que gravar um CD instrumental - e com todas essas referências - era um sonho antigo, que ele tinha desde que ouviu pela primeira vez um disco de jazz. Esse desejo, ele fez questão de incluir numa cláusula contratual quando renovou, há poucos anos, o seu acordo com a gravadora Universal Music. "Escuto muito mais música instrumental do que música cantada. Meu jeito de cantar é muito mais influenciado por saxofonistas, trompetistas, trombonistas do que por cantores. Gosto de tudo, mas o jazz sempre teve um espaço especial dentro da minha discoteca", revela o músico, que assina a maioria das músicas e arranjos do CD.

Ao todo, o multifacetado Dwitza - que na Inglaterra também será lançado no formato vinil - apresenta 14 temas (repletos de sons vintage), onde estão incluídos duas homenagens: "Um Dom Para Salvador", tributo a Dom Salvador (pianista brasileiro radicado nos Estados Unidos desde os anos 70, exímio em harmonizações, bossa e jazz) e "Amalgasantos", que é dedicada a Moacir Santos, o respeitadíssimo maestro e arranjador pernambucano. Belo, sofisticado, jazzy e diferente de tudo o que ele já havia feito (e muito bem, diga-se de passagem!). Assim é Dwitza, um álbum que vai na louvável contramão da indústria e de seus padrões. E que, acima de tudo, confirma Ed Motta como um dos grandes nomes MPB contemporânea.

Marcello Rocha - extraído do site Shopping Music

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Ed Motta e grupoDwitza - what does it mean? Is it a word, a name, a sound or a feeling? It's all of these and more. It's a word that conveys the heartfelt work of a man who enjoys his work like no other. "I invented the word Dwitza for three reasons," relates Ed, "firstly, because of the graphic quality of the word. I wanted to be in total control of my own universe for this record, from the sounds to the art direction. Secondly, the sound of the word - impossible to mispronounce in any language. Thirdly, to embody the spirit of all these songs, the titles of which have no literal meaning."

Composer of two feature soundtracks and five shorts, feted cinema critic, inveterate collector, gastronome, wine writer and above all, musical magpie. Ed Motta is a man from whom music literally pours in a joyous cascade. Anyone who has seen him, or even just been in a room with him, will stand testament to the constant composition that is the man. During a recording career that started fifteen years ago, (aged 15!), Ed has always strived to make music from deep within the heart and soul as well as the songs necessary for commercial success. With Dwitza, however, Ed has created his first integral work - an album of the songs and sounds of his soul that have been swelling inside him over the past few years.

Conceived, rehearsed and arranged over a very brief period at the end of 2001, Ed and his band went into the studio to record an album that evokes the classic period of Strata East, Jackie & Roy, Steely Dan and David Axelrod as well as the sounds and rhythms of his native Brasil. Dwitza showcases well-rehearsed and versed musicians improvising on themes, funky, flowing and tied tight with masterful arrangements and brewed without the studio trickery that most modern day artists need to get their groove going.

Ed Motta has created here a collection of songs that reflect his vast knowledge and taste in the musical works of the late twentieth century and whose inspiration has given them a new form for a new Millennium. One of the lucky few Brasilians to hear the new LP, hot from the mastering press, summed it up: "How great is it, that someone of our generation makes music like this?"

Dwitza - It means all of these and more! Ed Motta is possibly the most exuberant musical talent to have evolved in Brasil during the 90s. Plugged into the best of North American black (and white) music of the 70s (he is a true connoisseur of the music, recordings and technicians of the period), Ed also knows how to feed from the most consistent Brasilian experience of these musical forms. This has led him into a profound contact with the wider universe of high quality Brasilian music, whether or not it has the least connection with his original musical influences. This album, Dwitza, is an album at the same time relaxed and ambitious. Anchored in what we call samba jazz, Ed fluctuates between soul and the waltz, passing through bossa nova and chamber music. Caetano Veloso - Salvador Jan 2002

This is a landmark record in the history of our instrumental music - even if one of the principal instruments of the group(s) happens to be Ed's own voice, singing two songs with (beautiful) lyrics, not to mention the surprise of a 'false French' as charming as the wordless 'false English' that Ed has used since he was a teenager. There's the 6/8 beloved of jazz fusion, there's samba soul, there's Cassiano and then there's samba-samba. But for me, the thing I love most about this record is the fact that it evokes, more than anything else, the Joao Donato of Quem é Quem.

It's difficult to imagine a pop composer, writing for a Broadway show, in the pure Sondheim style, playing in the fields of harmony with a song consisting exclusively of sus-4th chords, flirting with Kurt Weill and Moacir Santos, passing through a samba-canção dor de cotovelo, mixing harpsichord and choral voice with scat vocals, organ, violins and euphonium, with ARP strings. And all this without the peripherals of the modern studio.

But this is what Ed does best. With the chef's hand, slow cooking his bouillabaise over a charcoal fire, mxing herbs and spices, with courage, wisdom and above all, with great humour. Edu Lobo - Rio de Janeiro Jan 2002

Ed Motta com Bluey, líder do IncognitoYoung artists are supposed to be bold, right? Well, in these days, not always. After 20 years in which the younger generations of Brazilian artists seemed too tired to try something different, here's a breath of fresh air for the category. Ed Motta, the young kid who had become an instant pop hero in the early 90's, with his tasty, funky tunes in the style of his late uncle Tim Maia, took a U-turn on his music. Obviously influenced by his own heroes (some of which, unfortunately, known mostly in the alternative scene, but great nevertheless, like Dom Salvador, Moacir Santos, Guinga) he was brave enough to take the risk of shocking his established audiences and brings us a collection of wordless tunes, expressing his musical thoughts and ideas, backed by a fine band and with a daring concept regarding the (un)uses of language.

Welcome to the family, with its joys and dangers, of creative artisans in Brazilian music... God bless. Joyce - Rio de Janeiro Jan 2002

Marcos Valle - Rio de Janeiro Jan 2002 To know music like Ed Motta knows music is to be privileged. To make music like he makes is an even greater privilege. The diversity of his influences, from bossa nova, jazz and soul to pop and classical, are summed up in his innate talent and his dedication to his work and make him perhaps the most complete Brasilian musician of the new generation. It's a great pleasure to hear him singing, playing and arranging his own compositions. Thanks Ed. The music thanks you, too.

Track by track, this is how Ed Motta sees Dwitza...

1) Um Dom Pro Salvador - this is an homage to the great Dom Salvador. I was lucky enough to show him this live when I opened for Ivan Lins (with Chaka Khan as guest) at Carnegie Hall last year and, thank God, he approved! The Afrocentric soprano solo is by Lelei who's a big Yusef Lateef fan.

2) No Carrão Eu Me Perdizes Na Consolação - another homage - this time to the suburbs of São Paulo. A samba jazz trip inspired by Marku Ribas who, to my shame, I first heard in London when I played at Dingwalls in 1992 - I was blown away by his funky Brasilian roots and it caused me to rethink my take on MPB!

3) Sus-tenta - so called because all the chords are Sus-4 - like soul jazz classics Maiden Voyage, or like Donato/Deodato and James Mason.

4) Doce Ilusão - the great songwriter Sueli Costa influenced this old school samba-canção which has a delicious late period Jobim flavour.

5) Lindúria - very Steely Dan! Written for my wife Edna's birthday (23 Sept the same day as Coltrane) when I was a little drunk on good wine - the title could mean 'lindalind' and here I used dense English lyrics that really have no meaning.

6) Valse Au Beurre Blanc - a schizoid French chanson-waltz in false French. Listen carefully and all you hear are the names of cheeses and wines! Chambertin, Livarot, mmmm!

7) Amalgasantos - the legendary maestro Moacir Santos could really be called the spiritual mentor of the whole album. This is my humble tribute to him. Check Jota Moraes' vibes - totally Bobby Hutcherson, man.

8) A Balada Do Mar Salgado - a beautiful duet with a beautiful voice - Leila Maria could be Brasil's Jean Carn - from the vocal opening the track evolves into a Charles Mingus/Lennie Tristano type of arrangement. The name comes from Italian comic book fumettista Hugo Pratt's famous work Corto Maltese.

9) Coisas Naturais - hands up - you got me on this one! A pure and funky Afro cha cha dedication to Marcos Valle and Joao Donato.

10) Malumbulo - another made-up title for some Les de Merle tinged Afro Cuban jazz in 6/8 time. This features Teco Cardoso on baritone sax. Before we recorded the track Teco listened to two LPs for inspiration - Charles Davis' Ingia and Cecil Payne's Zodiac before achieving a sound of post-bop perfection.

11) Madame Pela Umburgo - the Madame is a fictitious character. Imagine her as a lover of Fritz Lang's Dr Mabuse. The track is typical of my soundtrack work, of which I'm really proud. Axelrod and Morricone meet the East European sadness of Wojciech Kilar…

12) Cervejamento Total - maybe in English you could say it's 'all beered up'. This is one of those total feelgood 70s sambas - skindo skindo skindo lele - all the way!

13) Papuera - another 5/8 piece, but this time a funky analogue showpiece for the legendary ARP synths and a sublime solo from trumpeter Jessé Sadock [first trumpet in the Orquestra Sinfonia do Rio De Janeiro] inspired by Oscar Brashear.

14) Instrumetida - literally 'snobbish instrumental'. I guess I'm showing my contemporary classical influences - Scriabin, Honneger and the Group of Five, you know, a little touch of surrealism...

Extracted from whatmusic.com

6 comentários:

Anônimo disse...

Ed Motta é "fudido" mesmo!

O cara precisa resistir às pressões
mercadológicas,burocráticas,"anti-artísticas" etc. para manter a inspiração,criatividade,imaginação,verdades,sentimentos,'alta percepção dos sentidos',teor artístico de Dwitza,Ufa!!

O disco é incrível,é pura arte.

mvcosta disse...

Ed Motta - "Dwitza" (2002 - Universal Music)

Disco 1
1. Um Dom Pra Salvador
(Ed Motta)
Alberto Continentino : Baixo Elétrico
Aldivas Ayres : Bombardino
Ed Motta : Rhodes Piano, Voz
Jessé Sadock Filho : Flugelhorn
Lelei : Saxofone Soprano
Renato "Massa" Calmon: Bateria

Arranjo de metais: Ed Motta e Jessé Sadock Filho


2. No Carrão Eu Me Perdizes Na Consolação
(Ed Motta)
Alberto Continentino : Baixo Elétrico
Aldivas Ayres : Trombone
Ed Motta : Percussão, Wurlitzer Piano, Voz
Jessé Sadock Filho : Trompete
Lelei : Saxofone Tenor
Marcelo Martins : Flauta
Renato "Massa" Calmon : Bateria

Arranjo de metais: Ed Motta


3. Sus-Tenta
(Ed Motta)
Alberto Continentino : Baixo Elétrico
Aldivas Ayres : Trombone
Ed Motta : Voz, Wurlitzer Piano
Fábio Fonseca : Arp Odyssey, Arp String Ensemble
Jessé Sadock Filho : Trompete
Lelei : Saxofone Tenor
Renato "Massa" Calmon : Bateria
Sidinho : Percussão, Congas

Arranjo de metais: Jessé Sadock Filho


4. Doce Ilusão
(Ed Motta - Nelson Motta)
Alberto Continentino : Baixo Acústico
Dom Chacal : Percussão, Bongô
Ed Motta : Guitarra Semi-Acústica, Tamborim, Voz
Jota Moraes : Rhodes Piano, Vibrafone
Renato "Massa" Calmon : Bateria


5. Lindúria
(Ed Motta)
Alberto Continentino : Baixo Elétrico
Ed Motta : Wurlitzer Piano, Voz
Paulinho Guitarra : Guitarra
Renato Fonseca : Órgão
Renato "Massa" Calmon : Bateria
Sidinho : Percussão, Congas


6. Valse Au Beurre Blanc
(Ed Motta)
Agostinho Silva : Acordeom
Denner de Castro : Baixo Acústico
Ed Motta : Guitarra Semi-Acústica, Voz
Jota Moraes : Rhodes Piano, Bells
Ricardo Amado : Violino

Vozes líricas:
Mônica Maciel : Soprano
Ester Silveira : Soprano
Miriam Silveira : Contralto
Paulo Mello : Tenor
Fabrício Claussen : Barítono

Arranjos de base e complementos e arranjo das vozes: Ed Motta e Jota Moraes


7. Amalgasantos
(Ed Motta)
Alberto Continentino : Baixo Elétrico
Aldivas Ayres : Trombone
Ed Motta : Voz, Wurlitzer Piano
Jessé Sadock Filho : Trompete
Jota Moraes : Vibrafone
Lelei : Saxofone Tenor
Renato "Massa" Calmon : Bateria

Arranjo de metais: Ed Motta e Jessé Sadock Filho


8. A Balada Do Mar Salgado
(Ed Motta)
Alberto Continentino : Baixo Acústico
Aldivas Ayres : Trombone, Bombardino
Ed Motta : Voz, Guitarra Semi-Acústica
Jessé Sadock Filho : Flugelhorn, Melofone
Jota Moraes : Rhodes Piano
Lelei : Saxofone Tenor
Renato "Massa" Calmon : Bateria

Part. Especial(ais):
Leila Maria : Voz

Arranjo de metais: Ed Motta e Jessé Sadock Filho


9. Coisas Naturais
(Ed Motta - Ronaldo Bastos)
André Rodrigues : Percussão, Baixo Acústico
Chico Batera : Percussão, Timbales
Ed Motta : Rhodes Piano, Voz, Percussão
Marcelo Salazar : Percussão, Bongô
Renato Fonseca : Órgão, Honner D6 Clavinet
Renato "Massa" Calmon : Pratos, Cowbell, Woodblocks
Sidinho : Percussão, Congas


10. Malumbulo
(Ed Motta)
Alberto Continentino : Baixo Acústico
Ed Motta : Vozes, Rhodes Piano
Renato Fonseca : Órgão
Renato "Massa" Calmon : Pratos, Cowbell, Woodblocks
Teco Cardoso : Saxofone Barítono


11. Madame Pela Umburgo (No Seu Teatro Dos Olhos)
(Ed Motta)
Dener de Castro : Baixo Acústico
Elione Medeiros : Fagote
Jaime Alem : Violão 12 Cordas
Jacques Morelenbaum : Violoncelo
Jota Moraes : Wurlitzer Piano
Marcelo Fagerland : Cravo

Arranjo: Ed Motta e Jota Moraes


12. Cervejamento Total
(Ed Motta)
Alberto Continentino : Baixo Elétrico
Aldivas Ayres : Trombone
Ed Motta : Guitarra Semi-Acústica, Voz
Fábio Fonseca : Arp 2600, Arp String Ensemble
Renato Fonseca : Honner D6 Clavinet
Renato "Massa" Calmon : Bateria


13. Papuera
(Ed Motta)
Alberto Continentino : Baixo Elétrico
Ed Motta : Rhodes Piano, Voz
Fábio Fonseca : Arp 2600, Arp String Ensemble, Arp Omini 2
Jessé Sadock Filho : Trompete
Renato Fonseca : Honner D6 Clavinet
Renato "Massa" Calmon : Bateria


14. Instrumetida
(Ed Motta)
Aldivas Ayres : Trombone
Ed Motta : Voz, Rhodes Piano
Eliézer Rodrigues : Tuba
Francisco de Assis : Trompa
Gilmar Ferreira : Trombone
Harold Emert : Oboé
Henrique Band : Saxofone Barítono
Idriss Boudrioua : Saxofone Alto
Jessé Sadock : Trombone
João Luiz : Trombone
Lelei : Saxofone Tenor
Luciene Portela : Trompete
Marcelo Martins : Saxofone Tenor
Moisés Santos : Clarone
Nelson Oliveira : Trompete
Paulo Mendonça : Trompete
Philip Doyle : Trompa
Zé Canuto : Saxofone Alto

Arranjo de metais: Jessé Sadock Filho


Arranjos de base: Ed Motta
Produtor: Ed Motta
Gravado entre 5 de novembro e 1 de dezembro de 2001



Disco 2
1. Noir em Tons Pastéis
(Ed Motta - Bombom)
Ed Motta : Voz e Vocais
Bombom : Baixo e Guitarra Semi-Acústica
Jorginho Gomes : Bateria
Lulu Martin : Piano Acústico


2. À Vontade
(Ed Motta - Bombom)
Ed Motta : Guitarra Ritmo, Talk Box, Tempestade Juno 196, Voz e Vocais
Bombom : Baixo, Guitarra Semi-Acústica e Wahwah
Jorginho Gomes : Bateria
Lulu Martin : Fender Rhodes e Wurlitzer
Mário PC : Sax Soprano e Tenor


3. Boate de Veludo
(Ed Motta)
Ed Motta : Fender Rhodes, Baixo Elétrico, Hohner D6 Clavinet, Guitarra, Voz e Vocais
Marçalzinho : Percussão
Carlos Bala : Bateria
Eduardo Morelenbaum : Clarone
Flávio Melo : Flugelhorn
Franklin : Flauta
Jota Moraes : Arp String, Órgão
Marcelo Martins : Saxofone Soprano
Vitor Santos : Trombone

Arranjo de base: Ed Motta
Arranjo de sopros: Jota Moraes


4. Em Ruínas
(Ed Motta - Paulinho Moska)
Ed Motta : Piano Acústico
Eduardo Morelenbaum : Clarone
Franklin : Flauta
Jorge Helder : Baixo Acústico
Márcio Montarroyos : Trompete
Philip Doyle : Trompa

Quarteto Guerra-Peixe:
Ricardo Amado : 1º Violino
Carlos Eduardo Moreno : 2º Violino
Jadenir Lacorte : Viola
Marcus Ribeiro : Violoncelo

Arranjos de cordas e sopros: Luiz Cláudio Ramos


5. Grand Cru Classé
(Ed Motta)
Ed Motta : Piano Acústico, BXA e Vozes
Jorge Helder : Baixo Acústico

Quarteto Guerra-Peixe:
Ricardo Amado : 1º Violino
Carlos Eduardo Moreno : 2º Violino
Jadenir Lacorte : Viola
Marcus Ribeiro : Violoncelo

Arranjo de cordas: Luiz Cláudio Ramos


6. A Tijuca Em Cinemascope
(Ed Motta)
Ed Motta : Piano Acústico e Voz
Aldivas Ayres : Trombone
André Rodrigues : Baixo Acústico
Chico Batera : Efeitos, Pratos de Condução, Timbales
Dom Chacal : Efeitos, Bongô, Cowbell
Glauton Campello : Órgão Hammond B3
Jessé Sadoc Filho : Trompetes
Jota Moraes : Vibrafone
Lelei : Saxofone Tenor
Mônica Maciel : Voz Lírica
Renato "Massa" Calmon : Surdo
Sidinho : Congas, Triângulo, Efeitos, Clave

Arranjos de base e complementos: Ed Motta e Jota Moraes
Arranjo de metais: Ed Motta e Jessé Sadoc Filho


7. As Famosas Gargalhadas Do Yuka
(Ed Motta)
Paula Lima : Vocal
Ed Motta : Vocal
Aldivas : Trombone
André Negão : Contrabaixo Acústico
Chocolate : Bateria
Fábio Fonseca : Mini Moog, Pro One e Arp String
Jessé : Trompete
Lelei : Saxofone Tenor
William Magalhães : Piano Fender

Arranjos de base, metais e vocal: Ed Motta
Regência: Jessé


8. Tardes de Verão
(Ed Motta - Nelson Motta)
Jessé Sadock Filho : Trompete
Jota Moraes : Piano Acústico, Vibrafone e Bells
Renato "Massa" Calmon : Bateria
Alberto Continentino : Baixo Acústico
Wanda Eichbauer : Harpa
Nelson de Oliveira : Trompete
Jailson Araújo : Trompete
João L.F. Areias : Trompete
Aldivas Ayres : Trombone
Vittor Santos : Trombone
João Areias : Trombone
Antônio Bocão de Oliveira : Trombone
Henrique Band : Saxofone Barítono
Marcelo Martins : Saxofone Tenor
Daniel Garcia : Saxofone Tenor
Zé Canuto : Saxofone Alto
Alexandre de Souza : Saxofone Alto

Quarteto Guerra-Peixe:
Ricardo Amado : Violino
Erasmo C. Fernandes : Violino
Ricardo Taboada : Viola
Marcio Mallard : Violoncelo

Arranjo de base: Ed Motta
Arranjos de metais e cordas: Ed Motta e Jota Moraes
Regência: Jota Moraes


9. Risos na Noite
(Ed Motta - Nelson Motta)
Ed Motta : Fender Rhodes Piano e Vocoder
Renato "Massa" Calmon : Bateria
Alberto Continentino : Baixo Elétrico
Paulinho Guitarra : Guitarras
Renato Fonseca : Honner D6 Clavinet
Fábio Fonseca : Mini Moog, Arp Ommni, Pro One e programação destes teclados

Arranjos de base e complementos: Ed Motta


10. Apaixonada
(Ed Motta)
Jota Moraes : Piano Acústico e Bells
Renato "Massa" Calmon : Bateria
Alberto Continentino : Baixo Acústico
Marcelo Fagerland : Cravo
Wanda Eichbauer : Harpa
Philip Doyle : Trompa
Elione Medeiros : Fagote
Francisco da Silva : Corn Inglês
Carlos F. Prazeres : Oboé
Franklin da Flauta : Flauta

cordas:
Bernardo Bessler : Violino
Michel Bessler : Violino
José Alves : Violino
João Daltro : Violino
Ricardo Amado : Violino
Eduardo Hack : Violino
Walter Hack : Violino
Carlos A. Mendes : Violino
Alfredo Vidal : Violino
Erasmo C. Fernandes : Violino
Rogério M. Rosa : Violino
Pascoal Perrota : Violino e Arregimentação
Marie Springuel : Viola
Jesuína Passaroto : Viola
Ricardo Taboada : Viola
Frederick Stephany : Viola
Jacques Morelenbaum : Violoncelo
Marcio Mallard : Violoncelo
Yura Ranevsky : Violoncelo
Ricardo Santoro : Violoncelo
Denner Campolina : Baixo
Sandrino Santoro : Baixo

Arranjo de base: Ed Motta
Arranjos de cordas e instrumentinos: Ed Motta e Jota Moraes
Regência: Jota Moraes


11. A Foggy Day em Teresópolis
(Ed Motta)
Carlos Chaves : Violão
Marcos Alves : Violão
Marcus Tardelli : Violão Requinto
Paulo Aragão : Violão 8 Cordas

Part. Especial(ais):
Alexandre Maionese : Flauta
Cristiano Siqueira Alves : Clarinete
Ed Motta : Voz

Arranjo: Paulo Aragão


12. Who Needs Love
(J.P. Maunick - J. Crampton - E. Motta)
Ed Motta : Vocals
Bluey : Guitars
Matt Cooper : Fender Rhodes Piano
Richard Bailey : Drums
Julian Crampton : Bass
Karl Vanden Bossche : Percussion
Dominic Glover : Trumpet
Nichol Thomson : Trombone
Ed Jones : Tenor Saxophone
Chris DeMargary : Tenor & Baritone Saxophone
Andy Ross : Alto Saxophone & Flute

Brass arranged by Dominic Glover & Bluey



Faixas 1 - 2:
"Entre e Ouça" (1992 - WEA)
Arranjos de base: Ed Motta e Bombom
Arranjos de vocal: Ed Motta

Faixas 3 - 5:
"Pequeno Dicionário Amoroso" (1997 - BMG Brasil)

Faixa 6:
"As Segundas Intenções do Manual Prático" (2000 - Universal Music)

Faixa 7:
Paula Lima - "É Isso Aí" (2001 - Regata)

Faixas 8 - 10:
"A Partilha" (2001 - Universal Music)

Faixa 11:
Quarteto Maogani - "Cordas Cruzadas" (2001 - Rob Digital)

Faixa 12:
Incognito - "Who Needs Love" (2002 - Pony Canyon)

Anônimo disse...

Não consegui baixar o CD1 e o 2 depende dele. Poderia corrigir?

Anônimo disse...

O cd é incrível, mas não consigo baixar a parte 2. Você poderia me dar uma dica de como baixar?

diogo disse...

Eu tbm não consigo abaixar a segunda parte e já abaixei a primeira.

J. Neto disse...

Ed Motta - Dwitza (2002)

http://www.mediafire.com/?ytw5tunywm3

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