Clique aqui para baixar o disco/Download the album - Mediafire . enviado por J. Neto
Clique aqui para baixar o disco/Download the album - RapidShare
+ 5 faixas bônus ao vivo / + 5 live bonus tracks
........................................................
A Banda Black Rio surgiu durante a segunda metade da década de 70. Havia um movimento natural que surgia então: musicalmente ligava o soul ao samba, mas não foi um movimento restrito à música. Tinha uma variedade de nomes: Black Power, Soul Power, e o mais famoso, Black Rio. Os nomes estão em inglês porque a idéia era fundir as línguas, quebrar o individualismo, abrir espaços, e confrontar os puristas.
A cena desses eventos se passava no Rio de Janeiro, mas não na Zona Sul, da classe média alta, distrito branco que gerou a bossa-nova, mas na cidade que os cartões postais escondem, a Zona Norte, os morros, as favelas e as escolas de samba. Lá, o movimento Black Rio se estabeleceu, nos bailes dos fins de semana, que se tornaram muito frequentados, muitas vezes até aconteciam nas quadras das escolas de samba. Quem ia para esses bailes? Muitas pessoas, essencialmente negros que, influenciados pelo Civil Rights Activism da América do Norte, absorviam e transformavam essa nova postura para a nossa realidade brasileira.
A gravadora Warner havia acabado de se estabelecer no Brasil, e queria criar uma banda que fosse a pioneira deste movimento; então eles contactaram Oberdan Magalhães, um renomado saxofonista, que aceitou o desafio formando a Banda Black Rio. Nascido e criado em Madureira (Zona Norte do Rio de Janeiro) era primo de Silas de Oliveira (grande compositor de vários sambas enredo e um dos fundadores da Escola de Samba do Império Serrano) e afilhado de Mano Décio da Viola (outro grande nome do samba) tinha, portanto, a tradição do samba na família além de outros conhecimentos musicais também.
Muito influenciado por Pixinguinha como por Coleman Hawkins, grande admirador de Cartola e Stevie Wonder, levou adiante seus planos de fusão musical para os night-clubs do Rio, onde começou a tocar aos 15 anos de idade. Estudante de Paulo Moura, grande mestre brasileiro do saxofone, ingressou no grupo Impacto 8, onde começou a delinear o que mais tarde se tornaria o som da Banda Black Rio. No Impacto 8, Oberdan reuniu músicos como Raul de Souza e o baterista Robertinho Silva, tocando uma mistura, ainda na sua fase inicial, de soul, jazz e samba. A partir daí juntou-se ao pianista Dom Salvador e o grupo Abolição, onde conheceu alguns dos músicos que fizeram parte da primeira formação da Banda Black Rio, como o trompetista Barrosinho, o trombonista Lúcio e o baterista Luis Carlos. Entre shows e sessões de gravação, conheceu o guitarrista Cláudio Stevenson, o baixista Jamil Joanes e o pianista Cristóvão Bastos. Foram com esses músicos que ele formou o grupo Rio 40º.
Quando veio, na ocasião, o telefonema da Warner, Oberdan chamou seus colegas que, nesta época, estavam tocando em lugares diversos. Oberdan, então, elaborou um trabalho musical que não somente era dançante como também misturava os grooves do samba e do funk com a musicalidade do jazz, com referência à gafieira. A banda, então, gravou três discos: o instrumental “Maria Fumaça” (1976), “Gafieira Universal” (1978) e “Saci Pererê” (1980) além de ter sido convidada a participar de outros discos como o de Luiz Melodia e Caetano Veloso, este último gravado ao vivo chamado “Bicho Baile Show”.
A banda continuou fazendo shows no início da década de 80. Teve, porém, uma repentina interrupção devido a morte de Oberdan em um acidente de carro em 1984. Devido a esta interrupção, a banda ficou fora de atividade e só voltou depois de 15 anos através do filho de Oberdan, William Magalhães, pianista, tecladista, arranjador e produtor que trabalhou com vários artistas como, Gilberto Gil, Caetano Veloso, Gal Costa, Ed Motta, Marina Lima, Cláudio Zolli, Cassiano, Sandra de Sá, Milton Nascimento, entre outros. William iniciou seus estudos aos 7 anos e cresceu em um ambiente extremamente musical onde não só frequentava os ensaios de seu pai como também participava das serestas de sua vó Yolanda, os ensaios da escola de samba do Império Serrano onde sua família participava ativamente e os almoços de domingo na Serrinha na casa de sua Tia Maria onde se preserva até hoje a tradição do jongo. Na adolescência estudou jazz e foi aluno da pianista Sonia Vieira e aos 18 anos começou a tocar com Gilberto Gil participando de várias tournees internacionais. Em 1996 foi premiado pela APCA como melhor arranjador, pelo seu trabalho realizado no disco “Registros à Meia–Voz” de Marina Lima. Ainda na da década de 90, William começou a pesquisar o trabalho da Banda Black Rio e estudou os esboços e as poucas partituras deixadas por seu pai. Os arranjos de metais e as batidas que misturavam samba com outros ritmos sempre foram a marca registrada desta banda. Em 1999 a banda estava montada novamente e então gravaram o disco entitulado “Movimento” em 2001 pelo selo Regata e foi premiada como melhor banda pop rock em 2002 pelo prêmio Caras – antigo prêmio Sharp. Este disco foi lançado em Londres pelo selo Mr. Bongo em dezembro de 2002 com algumas faixas remixadas por grandes nomes da música Londrina, como Fase Action, entre outros. O título deste CD na Inglaterra é “Rebirth”, que traduz precisamente este momento de renascimento.
************************
Banda Black Rio was created in 1976. At this time there was a natural movement coming: musically it linked soul to samba, but it was not a movement restricted just to music. It had a variety of names: Black Power, Soul Power, and the most famous one, Black Rio. The names are in English, because the idea was to fuse languages, to break down individualism, to open up gaps, to confront the purists.
The scene of these events was in Rio de Janeiro, but not down in the Zona Sul, the upper middle class, white district which bred the bossa-nova, but in the city that the postcards hide, the Zona Norte, the hills, the favelas and the escolas de samba (samba groups that perform at Rio’s Carnaval). There, the Black Rio movement established itself, through dances at the weekends, which became more frequent and more hugely attended, often taking place in the squares of the escolas de samba. Who went to these dances? A mass of people, essentially black who, influenced by the civil rights activism of America, were trying to understand the information in terms of their own environment.
Visually, instead of the style of the malandro carioca (a very smart guy that is considered to be a great dancer of samba established through the sambistas), there were afro hairdos, platform shoes coloured clothes and ivory necklaces. Musically, funk and soul music livened up the dances and gave rise to groups like Soul Grand Prix, Black Soul, Black Power, Arte Negra among others (some still active today). It wasn’t an exclusive movement: out with samba in with soul, it was a union of both.
At this time, WEA had just been established in Brazil, and they wanted to create a band which could be the pioneer of this movement; so they contacted Oberdan Magalhães, a renowned saxophonist, that accepted the challenge and formed Banda Black Rio. Born and brought up in Madureira (an area of the Zona Norte), he was the cousin of Silas de Oliveira, (the great composer of many sambas enredo and one of the founders of the Escola de Samba of the Império Serrano) and the godson of Mano Décio da Viola (another great name of the escola), he had the tradition of samba in his family but other musical background too.
Influenced as much by Pixinguinha as by Coleman Hawkins, and split between Cartola and Stevie Wonder, he had taken his plans of musical fusion into the Rio night-club scene, where he had begun playing at the age of 15. A student of Paulo Moura, the Brazilian sax master, he then joined the group Impacto 8, where he started to outline what would much later become the sound of Banda Black Rio. In Impacto 8 Oberdan brought together musicians like the trombonist Raul de Souza and the drummer Robertinho Silva, playing a mixture, still in its early stages, of soul, jazz and samba. From there, after a short period alone playing in bars, he joined the pianist Dom Salvador’s band, the “Abolição”, where he met the drummer Luis Carlos, the trumpet player Barrosinho and the trombonist Lucio. Between shows and as a session musician for recordings with other artists, Oberdan also met the guitarist Claudio Stevenson, the extraordinary bass player Jamil Joanes and the pianist Cristóvão. It was with these musicians that he created his core group, Rio 40º.
When the call from WEA came, Oberdan called up his musical partners that, at this time, were playing in different places. Oberdan elaborated a musical work that united the grooves of samba and funk with the musicality of jazz, with references to the gafieiras, the traditional dance halls of Rio, where, for decades people had been dancing together to the warm mixture of jazz with samba, played by local big bands (the most famous of which was led by Paulo Moura).
The band recorded three albums: the instrumental “Maria Fumaça” (1976), “Gafieira Universal” (1978) and “Saci Pererê” (1980). They were also invited to take part in other artists’ albums, such as Luiz Melodia and recorded a live album with Caetano Veloso entitled “Bicho Baile Show”.
Oberdan also performed sax solos on albums by Gal Costa, Gilberto Gil, Milton Nascimento, Ney Matogrosso and Maria Bethania. Unfortunately he would never know if the sound he created would have a long life. In the early morning of 9th January 1984, returning from a show in Jardim Botânico, Oberdan lost control of his car and hit a tree in Lagoa Rodrigo de Freitas, dying hours later in hospital, aged 39.
These albums and songs continued to be played in Europe, specially in the UK, Germany and also in Japan. After about fifteen years, in 1999, the band’s activities were retaken by his elder son, William Magalhães, a pianist, arranger and producer that has worked with various artists such as Gilberto Gil, Caetano Veloso, Gal Costa, Ed Motta, Marina Lima, Cláuido Zolli, Cassiano, Sandra de Sá, Milton Nascimento, and others. William started studying music at the age of seven and was brought up in an extremelly musical environment where he not only attended to his father’s rehearsals but also took part in the serestas (musical events where musicians are invited to play traditional brazilian music such as chorinho, sambas and bossa-nova) of his grandmother Yolanda, the rehearsals of the escola de samba of the Império Serrano, where his family actively participated and the Sunday lunches in Serrinha at his aunt´s house, Tia Maria, where it is preserved till today the tradition of the jongo – a pure african dance. During his adolescence he studied jazz and was a student of the pianist Sonia Vieira and at the age of 18 started to play with Gilberto Gil, taking part of many international tournees. In 1996 he won the APCA prize of best arranger, for his work on the album ‘Registros à Meia-Voz’ of Marina Lima. Still in the 90’s, William started to research the musical work of Banda Black Rio and studied the few musical pieces left by his father. The horn arranegements and the grooves that mixed samba with other rithms were always the trademark of this band. In 1999, William invited musicians to join the new band and brought the first trombonist of the band, Lúcio Silva, back again. The album “Movimento” was recorded in 2001 and won the prize of the best pop-rock band by the Prêmio Caras. This album was released in the UK with the title ‘Rebirth’ by Mr. Bongo records in 2002 with some tracks remixed by Fase Action and others. The title of this album translates precisely this moment of renewal.
22 comentários:
http://rapidshare.de/files/17619819/Banda_Black_Rio.rar.html
Arquivo não encontrado.
Is it possible to place a new link for this download? I'd love to hear this hole album!
Maurice,
Next week it will be fixed.
Banda Black Rio - "Maria Fumaça" (1977 - Atlantic/WEA BR 20.022)
1. Maria Fumaça
(Oberdan / Luiz Carlos)
2. Na Baixa do Sapateiro
(Ary Barroso)
3. Mr. Funky Samba
(Jamil Joanes)
4. Caminho da Roça
(Oberdan / Barroso)
5. Metalúrgica
(Claudio Stevenson / Cristovão Bastos)
6. Baião
(Luiz Gonzaga / Humberto Teixeira)
7. Casa Forte
(Edu Lobo)
8. Leblon Via Vaz Lobo
(Oberdan)
9. Urubu Malandro
(Louro / João de Barro)
10. Junia
(Jamil Joanes)
11. Na Baixa do Sapateiro [faixa bônus]
(Ary Barroso)
12. Leblon Via Vaz Lobo [faixa bônus]
(Oberdan)
13. Maria Fumaça [faixa bônus]
(Oberdan / Luiz Carlos)
14. Baião [faixa bônus]
(Luiz Gonzaga / Humberto Teixeira)
15. Caminho da Roça [faixa bônus]
(Oberdan / Barroso)
Faixas 1 - 10:
Oberdan P. Magalhães: sax soprano, sax alto, sax tenor
Lúcio J. da Silva: trombone
J. Carlos Barroso: trumpete
Jamil Joanes: baixo
Claudio Stevenson: guitarra
Cristovão Bastos: teclados
Luiz Carlos Santos: bateria e percussão
Sessão Rítmica: Nene, Geraldo Sabino, Wilson Canegal e Luna
Coordenação dos músicos: Don Filó
Direção de estúdio: A. Lima Filho (Liminha)
Estúdios de gravação: Level e Hawai
Técnicos de gravação: Andy P. Mills e Don Lewis
Auxiliares de estúdio: Brás, Edú, Gordinho, Leão, José Paulo
Estúdio de mixagem: Westlake Audio
Técnico de mixagem: Mazola
Master: Kendun Records
Engenheiro: Humberto Gatica
Produção: Mazola
Faixas 11 - 15:
Oberdan P. Magalhães: sax soprano, sax alto, sax tenor
Lúcio J. da Silva: trombone
J. Carlos Barroso: trumpete
Jamil Joanes: baixo
Claudio Stevenson: guitarra
Cristovão Bastos: teclados
Luiz Carlos Santos: bateria
músico convidado:
Cidinho Moreira: percussão
gravado ao vivo no Teatro Carlos Gomes, Rio de Janeiro, no segundo semestre de 1978
Gravação: Mazola
Assistente de gravação: Liminha
ótima banda!
ainda não conhecia,pois nasci um ano depois rsrsrs!
parabens pelo blog!!!
Parabéns pelo BLOG e pelo ótimo bom gosto na seleção de músicos
Fantástico. Tenho 19 anos e não acredito que não haja algo hoje tão bom quanto eles, a não ser eles mesmos...euahuaeu.
Banda Black Rio - Maria Fumaça (1977)
http://www.mediafire.com/?ywn5njjzmu2
High Class London Escortsfree sex
Jamil Joanes: baixo
Claudio Stevenson: guitarra
sex chatUK Escort
Penis Pumpsydney swingersMaria Fumaça [faixa bônus]
(Oberdan / Luiz Carlos)
gravado ao vivo no Teatro Carlos Gomes, Rio de Janeiro, no segundo semestre de 1978Sydney Escortbuying salvia
parabens pelo blog!!!
free webcamsstrippers vegas
camsEscorts SydneyThe best way to keep yourself from eating pizza and takeout all week is to plan a weekly menu of foods that you will make during the week
cam to camLondon Escortself from eating pizza and takeout
London EscortLeather Lingerie
adult toys shopsexlegtøj
singing...
I pretend that I'm glad you went away
These four walls closing more every day
And I'm dying inside
And nobody knows it but me
Like a clown I put on a show
The pain is real even if nobody knows
And I'm crying inside
And nobody knows it but me
lädertrosorEscorts Directory
singing...
I pretend that I'm glad you went away
These four walls closing more every day
And I'm dying inside
And nobody knows it but me
Like a clown I put on a show
The pain is real even if nobody knows
And I'm crying inside
And nobody knows it but me
vaginaall adult tubes
I don't know why I didn't come
When I saw the break of day
I wished that I could fly away
Instead of kneeling in the sand
Catching teardrops in my hand
lesbians datingacompanhantes coimbra
When I bit off more than I could chew.
But through it all, when there was doubt,
I ate it up and spit it out.
I faced it all and I stood tall;
And did it my way.
sex shopnude celebs
I miss your face
I miss your kiss
I even miss the arguments
That we would have from time to time
I miss you standing by my side
I'm dying here its clear to see
There ain't no you, God knows there ain't no me
Don't want to live, I want to die
If I can't have you in my life
Não estou conseguindo fazer o download de nenhum albúm....sempre aparece no rapidshare que o 'arquivo não foi encontrado'. Tenho que fazer alguma coisa??
Postar um comentário